Wachtwoord vergeten?

Wachtwoord vergeten
Vul hier uw email adres in. U ontvangt dan een nieuw wachtwoord.

U ontvangt geen e-mailberichten in Microsoft Dynamics CRM 3.0 en gebeurtenissen worden opgeslagen in het logboek op de Exchange Server: 'Verbinding met postvak: CRMRouterMailbox is mislukt'

Gepost op 21-08-2007 - Overige Microsoft Producten - 0 reacties


De informatie in dit artikel is van toepassing op:

  • Microsoft Dynamics CRM 3.0

Belangrijk Dit artikel bevat informatie over het bewerken van het register. Maak eerst een back-up van het register voordat u dit gaat bewerken. Ga eerst na of u weet hoe u het register kunt herstellen als er een probleem optreedt. Als u meer informatie wilt over het maken van een back-up van het register en het herstellen of wijzigen van het register, klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:

256986 Beschrijving van het Microsoft Windows-register

Symptomen

U ontvangt geen e-mailberichten in Microsoft Dynamics CRM 3.0. Bovendien worden op een server met Microsoft Exchange Server elke minuut gebeurtenissen in het toepassingslogboek opgeslagen die vergelijkbaar zijn met de volgende gebeurtenissen:

Microsoft.Crm.Tools.ExchangeConnectorService.ExchangeSinkServiceException:
Verbinding met postvak: CRMRouterMailbox is mislukt (System.Runtime.InteropServices.COMException (0x80040E19):
Er zijn binnen het bereik van deze bewerking geen objecten of gegevens gevonden die overeenkomen met de naam, het bereik of de selectiecriteria.
at ADODB.ConnectionClass.Open(String ConnectionString, String UserID, String Password, Int32 Options)
at Microsoft.Crm.Tools.ExchangeConnectorService.ExchangeSinkServiceMessages.GetMailboxConnection(ExchangeSinkServiceLogger logger, ExchangeSinkServiceMailbox mailbox, Int32 connectionTimeout)).
---> System.Runtime.InteropServices.COMException (0x80040E19): Er zijn binnen het bereik van deze bewerking geen objecten of gegevens gevonden die overeenkomen met de naam, het bereik of de selectiecriteria.
at ADODB.ConnectionClass.Open(String ConnectionString, String UserID, String Password, Int32 Options)
at Microsoft.Crm.Tools.ExchangeConnectorService.ExchangeSinkServiceMessages.GetMailboxConnection(ExchangeSinkServiceLogger logger, ExchangeSinkServiceMailbox mailbox, Int32 connectionTimeout)
--- Einde van intern uitzonderingsstackpad ---
at Microsoft.Crm.Tools.ExchangeConnectorService.ExchangeSinkServiceMessages.GetMailboxConnection(ExchangeSinkServiceLogger logger, ExchangeSinkServiceMailbox mailbox, Int32 connectionTimeout)
at Microsoft.Crm.Tools.ExchangeConnectorService.ExchangeSinkServiceCore.ProcessMailbox(ExchangeSinkServiceMailbox mailbox)
at Microsoft.Crm.Tools.ExchangeConnectorService.ExchangeSinkServiceCore.ExecuteService()
Zie Help en ondersteuning op http://support.microsoft.com/default.aspx?LN=nl voor meer informatie.

Oorzaak

Dit probleem doet zich voor als de postvakinstellingen in de verbindingsgegevens van het register onjuist zijn. Wanneer deze instellingen onjuist zijn, kan de Microsoft CRM-Exchange E-Mail Router-service niet het juiste postvak vinden. Deze service wordt elke 60 seconden uitgevoerd.

Oplossing

Waarschuwing Er kunnen zich ernstige problemen voordoen als u het register met de Register-editor of met een andere methode foutief wijzigt. Wellicht moet u door deze problemen het besturingssysteem opnieuw installeren. Microsoft kan niet garanderen dat deze problemen kunnen worden opgelost. Het wijzigen van het register is dan ook voor uw eigen risico.
Zorg dat de verbindingsgegevens in het register juist zijn om dit probleem te verhelpen. Ga hiervoor als volgt te werk:
  1. Klik op Start op de Exchange-server, klik op Uitvoeren, typ regedit en klik op OK.
  2. Klik op de volgende registersubsleutel:

    HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\MSCRM Email

  3. Klik met de rechtermuisknop op MailboxAccount en klik op Wijzigen.
  4. Bekijk in het vak Waardegegevens de volgende gegevens om te controleren of deze juist zijn:

    Domeinnaam\NaamPostvakaccount

    Opmerking In deze gegevens is Domeinnaam de naam het het domein dat wordt gehost op de Exchange-server. NaamPostvakaccount is de naam van de postvakaccount die geen berichten ontvangt.
  5. Klik met de rechtermuisknop op MailboxNickName en klik op Wijzigen.
  6. Controleer in het vak Waardegegevens of de naam van de postvakaccount juist is.
  7. Klik op de volgende registersubsleutel:

    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\MSCRMExRouterService

  8. Klik met de rechtermuisknop op MailboxesInfo en klik op Wijzigen.
  9. Bekijk in het vak Waardegegevens de volgende gegevens om te controleren of deze juist zijn:

    http://CRM-server-URL;NaamExchange-server;Domeinnaam;NaamCRM-account

    De volgende gegevens worden bijvoorbeeld weergegeven in het vak Waardegegevens:

    http://CRMWeb01;EXCH01;adventure-works.local;crmmail

  10. Klik in het menu Bestand op Afsluiten.
  11. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ Services en klik op OK.
  12. Klik met de rechtermuisknop op Microsoft CRM-Exchange E-Mail Router-service en klik op Opnieuw starten.

Workaround

U kunt dit probleem omzeilen door de Microsoft CRM-Exchange E-mail Router-service opnieuw te installeren. Wanneer u dat doet, worden de registerinstellingen voor de verbindingsgegevens overschreven door de juiste gegevens. Wanneer u deze service opnieuw installeert, worden onverwerkte e-mailberichten echter verwijderd uit het postvak op de Exchange-server.

PrintPrint RSS reactiesRSS reacties BookmarkBookmark

Gekoppelde tags

CRM, Dynamics CRM, Exchange, Wachtwoord, Works

Reacties
Nog geen reacties geplaatst.

Winkelmandje

Het winkelmandje is leeg

Inloggen
Als u hierboven op de knop 'bestellen' klikt krijgt u een overzicht van de door uw gewenste producten. Indien het overzicht compleet en correct is kunt via de wizard de verdere gegevens invullen en uw bestelling afronden. In het bestelproces kunt u altijd op 'vorige' drukken om terug te gaan in het proces. Bij Perrit staan vertrouwen, privacy en veiligheid op de eerste plaats, wij zullen uw gegevens dan ook met uiterste zorgvuldigheid behandelen en nooit doorgeven aan derden.

Perrit.nl Sherwood Rangers 29 Hengelo

Perrit.nl telefoon: +31 74 750 12 20

Kenniscentrum - U ontvangt geen e-mailberichten in Microsoft Dynamics CRM 3.0 en gebeurtenissen worden opgeslagen in het logboek op de Exchange Server: 'Verbinding met postvak: CRMRouterMailbox is mislukt'
Perrit Kenniscentrum - U ontvangt geen e-mailberichten in Microsoft Dynamics CRM 3.0 en gebeurtenissen worden opgeslagen in het logboek op de Exchange Server: 'Verbinding met postvak: CRMRouterMailbox is mislukt'